5 - Hur valde du kennel?

Jag kan väl egentligen inte påstå att jag har valt kennel heller. Vi kände en som kände Ville och Vidars uppfödare Gunilla. Och en dag åkte vi för kul ut till Hemse för att kolla på en kull sheltievalpar, fyra sobelhanar var det i kullen. Och några veckor efter så flyttade lille Ville hem till oss. Det var så vi "valde" kennel.
 
Men "valet" var ett bra val. Gunilla har en småskalig uppfödning av fina Shelties här på Gotland, under kennelnamnet Lillvedes. "Valet" blev kanske också lättare p.g.a att Ville och Vidars mamma Fila har ett så fint temperament, hon är väldigt framåt. Många Shelties är ofta lite mer tillbakadragna och försiktiga, ja mer reserverade helt enkelt.
 
Evros Fruit Of Romance "Fila"
 

Dag 1 – Min första hund

Dag 2 – Renras eller blandras?

Dag 3 – Hundsport

Dag 4 – Viktiga egenskaper när du väljer hund

Dag 5 – Hur valde du kennel?

Dag 6 – En ras jag skulle vilja ha

Dag 7 – En ras jag inte vill ha

Dag 8 – Tik eller hane?

Dag 9 – Varför har du hund?

Dag 10 – Mitt mål för 2013


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0