Sommar, sol och kaninhoppning!

Igår blev det sol och bad på stranden under förmiddagen. Och efter det så var det dags för en "after beach-tävling" med kaninerna :) Det blev minst sagt en varm och solig dag, men många kaniner hoppade bra trots hettan, medan andra påverkades mycket av den och var mer slöa än vanligt..
 
Jag hoppade först med Tyra i krok msv. Hon verkade väldigt taggad och hoppade helt okej (för att vara Tyra) på 4+2.
 
Jag var spänd på att se hur det skulle gå på raken sedan, när hon verkade vara så pigg och beslutsam. Men i rak msv gick det ännu bättre än vad jag någonsin hade vågat hoppas på. Hon hoppade med ett flyt och en hindersäkerhet som jag aldrig sett hos Tyra på en rakbana, 0+0 blev det och en klassvinst!!!!!!! Detta har aldrig hänt, Tyra har aldrig dubbelnollat i msv förut. Hon är helt otrolig den kaninen, alla som såg hennes lopp blev nog ganska förvånade, och jag också. Min bästa Tyra, hon är bäst även om hon inte presterar på topp, och nu har hon faktiskt gjort det under två tävlingar. Men det jag tycker om mest med Tyra är hennes stora personlighet, hon är så mycket mer än bara en kanin, jag kommer aldrig mer att få en kanin som hon ♥
 
Ed hade inte en lika bra dag, Tyra tanten stal rampljuset helt och hållet :P Han var helt slut p.g.a värmen, stackarn. Han hoppade väl helt okej i krok msv, men var lite slarvig. I grunden fick han 2 fel, och i början av finalen hade han rivit 1 hinder. Och i slutet av banan så orkade han verkligen inte mer. Jag har blivit efterklok nu och kommit på att han kunde fått en pinne om inte jag hade gjort som jag gjorde. Han hade två korrigeringar i slutet av banan, när vi stod inför det gigantiska dubbelkrysset. Och jag valde att korra honom ytterligare en gång, istället för att lyfta, så då blev det ett fel till i korrigeringar och ett för själva lyftet som jag blev tvungen att göra, dumt tänkt av mig. Hade det blivit 2+2 istället för 2+3 hade han fått den där pinnen, då ingen av msv-kaninerna gick särskilt bra. Han vann klassen ändå, utan pinne. Men man kanske inte är värd en pinne på 2+2 ändå... ;)
 
Som jag skrivit i föregående inlägg så skulle han också debutera i rak Svår. Både jag och han hade blivit trötta och en aning sega i värmen, även om det blev svalare framåt kvällen. Han sprang ut väldigt mycket i början och rev 4 hinder, 4 fel i bana och två i korrigering blev det, alltså 6 fel totalt. Han fick hoppa final ändå, det var bara tre kaniner som startade i klassen. I finalen gick det lite bättre, kombinationen varm och trött och osäker är inte så bra, så det blev 3 fel i bana och 1 i korrigering. Men han försökte iaf. Hans hoppkapacitet är det inget fel på, men han behöver lite mer mod och rutin för att fixa Svåren. Det kanske måste ta stopp någon gång, nu kan han nog inte plocka pinnarna lika lätt längre, nu måste han nog stanna upp ett tag och bli lite mer självsäker, Svårhindrena går inte riktigt att kliva över :)
 
På initiativ från Elin så har Tyra numera en egen fanclub, "Tyra Lejon fanclub". Haha, vad den här fancluben innebär vet jag inte riktigt, men att Tyra har sina "fans" i Gotlands kaninhoppare vet jag. En kanin med mer personlighet och charm får man leta efter :D
 

Lille Kite har inte varit med här så mycket, då han inte hoppar längre. Så han bjuder på en bild.
 
"Jag då"!?

Kommentarer
Postat av: Beatrice Rudberg

Lilla Tyra, även jag stod med inte helt torra ögon när hon dubbelnollade^^

Kan nog vara bra att du och Ed pausar lite så ni blir lite mer av ett team och förstår varandra bättre:)

Lilla, söta Kite^^

2013-08-05 @ 18:16:24
URL: http://coloursforlife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0