Visbyhoppet

Igår hade Visby BK en agilitytävling, "Visbyhoppet", som blev en väldigt lång tävling. Första banvandring var kl. 15.00 och tävlingarna slutade ca 22.30. Vi var hemma vid 23.15, och då åkte vi innan den sista prisutdelningen och lottdragningen. Det tog nog lite tid bl.a för att det var dubbla klass 1 plus enkla klass 2 och 3. Men det blev en rolig agilitydag :)
 
Resultaten blev följande:
 
Hopp. 1 A: Disk, det var en väldigt rolig bana, men jag höll på att halka innan slalom då det var lite blött i gräset och därför hoppde Ville över en pinne, så där blev det en vägran. Sedan kom jag nog av mig lite, och Ville tog fel tunnel..
 
Hopp. 1 B: 0 fel, tid 28.66 sek, 1:a plac av 11 starter + sista pinnen till hoppklass 2! Detta lopp gick över förväntan, fick inte den bästa starten, jag visste inte om domaren hade blåst i sin visselpipa, men det hade han. Så Ville sprang innan jag hade sagt "okej", så jag var inte beredd. Men han sprang som tur var där han skulle (in i en lång tunnel) så jag hann med honom sedan. Tur att hunden är duktigare än jag ;) Äntligen hoppklass 2, bättre sent än aldrig, ska bli spännande att se hur det går!
 
Ag. 1 A: Disk, slalomingången var inte den lättaste, så redan där blev det en vägran. Han sprang också förbi balansbomen, av någon anledning. Han fick också ytterligare en vägran, så det blev en disk på vägringar. Det har aldrig hänt, vi har alltid diskat oss p.g.a fel hinder.
 
Ag. 1 B: 15 fel, tid 41.34, 4:e plac av 11 starter. Än en gång sprang han förbi balansen. Undrar vad han har fått för otalt med den helt plötsligt (?) Sedan blev det iaf lite fler vägringar/fel, vilket resulterade i 15 fel totalt.
 
Alla resultat från tävlingen finns att se här 
 
 
 
Glad vinnare med sin rosett! :D
 
(Elin har tagit alla fina bilder.)

Kommentarer
Postat av: Beatrice

Grattis!

Svar: Tack :)
Nora

2013-08-08 @ 22:22:25
URL: http://ebstli.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0