1 - Min första hund

Lillvedes Joker Of Romance, eller "Ville" är min första hund. Har alltså inte haft hund särskilt länge, men hundintresset har alltid varit stort. Har läst ett antal hundböcker genom åren och jag sitter gärna en hel dag på en hundutställning!
 
Ska jag vara helt ärlig så var väl Ville lite av ett impulsköp (!) Det var iaf inte tänkt att vi skulle ha någon valp när vi åkte och tittade på Ville och hans tre bröder för första gången. Och det trodde jag inte heller efter det besöket. Men några veckor efter detta så fick jag reda på att vi skulle köpa lilla Ville, den sista valpen som fanns kvar. Han var minst, vildast och skällde mest i kullen.
 
Jag kanske inte hade valt honom om jag hade fått välja valp i den kullen.. Men idag är jag glad att vi fick just honom. Han var faktiskt ganska jobbig som valp (visserligen otroligt söt som alla valpar är) men de flesta hundar som han fick leka med under sin valptid tyckte nog detsamma. Han ville aldrig sluta leka när han väl hade börjat.
 
Det är ibland svårt att tänka sig att Ville är samma hund nu som då, han är ganska lugn av sig (med undantag för när han befinner sig brevid eller på en agilitybana). Men han kan fortfarande vara busig och han deltar gärna i två år yngre halvbrorsan Vidars vilda lek.
 
Jag kommer faktiskt inte ihåg hur det var utan Ville, det känns som att vi alltid har haft honom. Ändå känns det inte särskilt länge sedan vi hämtade hem honom den där höstdagen 2008.
 
Från vänster: Lukas, Ville, Cztar och Tusse. Denna bild är tagen av uppfödaren Gunilla.
Kan man tro att den där lilla ulltussen ser ut såhär idag!?

Kommentarer
Postat av: Beatrice Rudberg

Lilla söta Ville^^ Verkligen stor skillnad mellan valp och vuxen:)

2013-07-22 @ 17:00:35
URL: http://coloursforlife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0