Läger och tävling i Kalmar

Jag kom hem igår natt efter en hel helg i Kalmar tillsammans med kaninhoppare och kaniner. En riktigt rolig helg blev det! Och inte nog med att lägret var väldigt roligt, kaninerna presterade dessutom riktigt bra under de två dagar det var tävling.

 

Bofur "Ed"

På lördagen debuterade han i krok medelsvår. Han hoppade riktigt bra, men sparkade ner ett enkelt hinder i både grund och final. Trots detta lyckades han vinna klassen på 1+1, och fick därmed sin första pinne i krok msv.

 

Ed hoppade även höjd ej elit för andra gången. Han var lite osäker men hoppade 60 cm (jag ville inte hoppa högre med honom så jag stannade där), alltså fick han en till höjdpinne och en 5:e placering.

 

På söndagen var det dags för rak medelsvår. Han var väldigt slö i grunden, vilket man kan förstå p.g.a det kvava åskvädret. Jag fick korrigera honom mycket i början av banan, och så rev han en nästan maxad box. Men i finalen vet jag inte vad som hade hänt då han plötsligt var otroligt pigg, han sprang genom hela banan och rev inte ett enda hinder. 2+0 räckte till en 2:a plats, då han inte var så snabb i grunden. Han fick därför sista msv-pinnen och är numera svårklassad i rak! Han tog tre pinnar av tre under helgen, varav en genom vinst :)

 

 

Tyra Lejon "Tyra"

Tyra stod minst sagt för helgens skräll :D

 

Hon började kanske inte så starkt. Krok medelsvår hoppade hon på 4+6. "Vad bra för att vara Tyra" sa jag och var nöjd med det, det var en helt okej prestation av tant Tyra.

 

Jag hade även anmält henne till Höjd ej elit, i hopp om att hon skulle ta sista pinnen till elitklassning i höjd. Hon var riktigt taggad och klarade till sist 60 cm. Jag bestämde mig för att låta henne hoppa 65 cm också, jag vet att hon tycker att 70 är alldelses för högt. 65 klarade hon i sista försöket!! Så kan jag skryta med att jag har en elitkanin (åtminstone i en gren), haha.

 

Tyra hoppade också rak medelsvår på söndagen. Och nu ville hon tydligen visa att hon kan och fortfarande går att räkna med. Dock gick hennes gamla koppel av precis innan start, men jag fick tag i henne och Elin fick snabbt fram ett nytt koppel så att vi kunde tävla. Hon rev bara ett hinder, hon klarade t.o.m en nästan maxad box. TYRA REV BARA ETT HINDER!!! Hon hoppade precis lika bra i finalen, 1+1, en 3:e plats och pinne blev det! Tyra som inte har tagit en enda pinne i bana sedan april förra året. Hon kan fortfarande överraska, min fina Tyra ♥

 


Kommentarer
Postat av: Elin

Fina Tyra! Det måste vara hermelinen alltså, hehe ;)
Ed är ju också förbaskat duktig. Grattis igen!

Svar: Ja, haha ^^
Nora

2013-07-29 @ 21:06:01
URL: http://starsbilder.blogg.se
Postat av: Gabriella

Tyra är bra speciell hon=D Grattis till Svår klassningen med Eb och Elit klassningen med Tyra=D

2013-07-29 @ 21:50:01
URL: http://storugnshk.blogg.se
Postat av: Beatrice Rudberg

Superkul att det gick så bra! Stort grattis!

2013-07-29 @ 22:08:31
URL: http://coloursforlife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0